Kummilapsi

Hämeenlinnan Rotaryklubilla on Plan -järjestön kautta pieni kummityttö etiopialaisessa maaseutukylässä.

Hänen nimensä on Hana.

Klubi on Plan International -järjestön kuukausilahjoittaja ja klubin avustusrahat Plan käyttää monilla eri tavoilla kummityttömme koko kyläyhteisön kehittämiseen ja hyvinvointiin.

Kyläyhteisössä Plan tekee kehittämistyötä perheiden ja yhteisöjen kanssa, pyrkii vähentämään sukupuoleen kohdistuvaa väkivaltaa ja pyrkii suojelemaan lapsia väkivallalta ja hyväksikäytöltä sekä lisäämään tietoa ja resursseja yhteisöissä.

Plan järjestää muun muassa kyläyhteisössä nuorille tilaisuuksia kehittää taitojaan työllistymistä ja yrittäjyyttä varten. Niissä kiinnitetään huomiota erityisesti säästämiseen, mentorointiin ja valmennukseen. Plan tekee työtä myös yksityissektorin kanssa ja ottaa mukaan toimintaan erilaisia koulutus- ja rahoituspalvelujen tuottajia.

Plan pyrkii vahvistamaan yhteisöjen valmiutta selviytyä ilmastonmuutoksen vaikutuksista sekä tekee yhteistyötä Etiopian hallituksen kanssa integroiden suunnitelmat ilmastonmuutokseen sopeutumiseksi.

Plan -järjestölle annettavan tuen avulla järjestö pystyy tavoittamaan haavoittuvassa asemassa olevia lapsia, heidän perheitään ja yhteisöjään.

Näin Plan -järjestö pystyy jatkamaan lasken oikeuksia edistämistä, jotta lapset saavat mahdollisuuksia elämässään.